Chokoladeboller med hytteost er lækre, bløde og nemme boller med chokolade og hytteost. De er lavet med æg, hytteost og hvedemel – og skal slet ikke hæve. De er gode til dig, som gerne vil spise lidt mere protein.
Opskrift på chokoladeboller med hytteost
Måske har du tidligere set min opskrift på lækre Proteinboller med hytteost. Men her er en udgave, som er blødere i konsistensen og som minder lidt mere om en almindelig bolle. De er i hvert fald godkendt af både store og små herhjemme! De hæver ikke helt så meget som almindelige boller, men lidt hæver de i ovnen.
Altså noget er helt galt med den opskrift. Det hele flyder ud i en stor pærevælling på bagepladen, når de har været i ovnen et øjeblik? Jeg har prøvet at justere i melet og lige lidt hjælpe det?
Jeg har forsøgt 3 gange nu. Og hver gang endt med en “bradepandekage” og ingen boller
Jeg oplever præcis det samme. Her bliver det bare en flad klat som en cookie. Jeg har lavet den en gang i mufftinsforme for at få den til at holde formen og så hæver de op en en mærkelig spids der så falder uden for formen. Det bliver ret tørt kan jeg afsløre. Jeg har brugt Karolines økologiske hytteost på 4% – kan det være derfor?
10 Kommentarer
De lyder lækre. Mon man kan erstatte hvedemelet med havregryn?
Tror desværre ikke at du kan bytte lige over.
Men du kan prøve disse måske? https://stinnaold.bloggerspace.site/bagvaerk/proteinboller-med-chokolade.html
De er så lette at lave og smager virkelig godt, perfekt som en snack i madpakken
Tusind tak :-)
Altså noget er helt galt med den opskrift. Det hele flyder ud i en stor pærevælling på bagepladen, når de har været i ovnen et øjeblik? Jeg har prøvet at justere i melet og lige lidt hjælpe det?
Jeg har forsøgt 3 gange nu. Og hver gang endt med en “bradepandekage” og ingen boller
Ej hvor underligt. Må jeg spørge hvilken hytteost du bruger?
Jeg oplever præcis det samme. Her bliver det bare en flad klat som en cookie. Jeg har lavet den en gang i mufftinsforme for at få den til at holde formen og så hæver de op en en mærkelig spids der så falder uden for formen. Det bliver ret tørt kan jeg afsløre. Jeg har brugt Karolines økologiske hytteost på 4% – kan det være derfor?
Ej det er så underligt. Jeg bager dem virkelig ofte, så kan slet ikke se, hvori fejlen skulle ligge. Øv!
De bliver flade men super lækre. Skal de op bestes i køleskabet efterfølgende?
Tak! Men så underligt, at de bliver flade hos mange af jer.
Jeg opbevarer dem i køleskabet :-)