Start med at tænde ovnen på 180 grader (alm. ovn - dvs. over-og undervarme).
Pisk brun farin, sukker og smør sammen. Det skal gerne blive en ensartet masse - men behøver ikke at piskes luftigt.
Tilsæt æg og pisk igen.
Tilsæt nu kærnemælk og pisk det sammen. Det kan ligne at massen skiller. Men det er smør der danner klumper, når det kolde kærnemælk blandes i.
Bland vaniljesukker, kanel, natron og hvedemel i en skål. Bland det godt sammen.
Tilsæt de tørre ingredienser til de våde og pisk det sammen, så du får en nogenlunde ensartet dej. Vend grofthakket chokolade i.
Beklæd en form med bagepapir. Bag kagen i cirka 35-40 minutter midt i ovnen. Prik i kagen undervejs - der er stor forskel på ovne. Der skal ikke hænge dej ved, men kagen skal virke blød og lækker.
Lad kagen køle helt af.
Imens laves toppingen. Bryg en stærk kop kaffe og lad den køle af. Bland alle ingredienserne i en skål - du skal blot røre det sammen med en ske.
Fordel toppingen på den afkølede kage. Drys med chokolade og flagesalt.