Tænd ovnen på 175 grader varmluft.
Slå æg ud og kom dem i en skål.
Tilsæt de to slags ost, samt salt og peber.
Hak det bredbladede persille - ikke alt for fint.
Rør det sammen.
Vask grøntsagerne og skær dem ud i mindre stykker.
Kom lidt olie på en pande og tilsæt grøntsagerne. Lad det stege lidt.
Hæld nu æggemassen over.
Kom panden ind i ovnen (obs - håndtaget må ikke være lavet af plastik). Alternativt kan du stege æggekagen på panden og vende den halvvejs. Men det er nemmere i ovnen, der brænder den ikke på og skal ikke vendes.
Bag æggekagen i ovnen i 45-60minutter, eller til den er er gylden og føles færdig. Hold øje med den - der er stor forskel på ovne.
Spises lun sammen med et godt stykke rugbrød.
Velbekomme.