Halvver bananerne og kom en ispind i enden. Kom dem på et stykke bagepapir.
Kom bananerne i fryseren til de er helt frosne, ca. et par timer.
Smelt mørk chokolade over vandbad.
Dyp bananerne i chokoladen og læg dem på bagepapiret. Pynt dem med fx. mandelflager.
Chokoladen stivner med det samme, når bananerne er frosne. Hvis de ikke skal spises direkte, kommes de bare i fryseren igen på et stykke bagepapir.