160gchokolade (100 g mørk chokolade og 60% mælkechokolade)
Instructions
Tænd ovnen på 175 grader varmluft.Start med at piske brun farin, sukker, vaniljesukker og smør sammen. Det skal blive til en ensartet masse - men skal ikke piskes luftigt.
Tilsæt ét æg ad gangen, men du fortsat pisker.
I en skål blandes hvedemel, bagepulver og salt. Kom det i skålen og vend det sammen med æggemassen.
Mos bananerne med en gaffel og hak chokoladen groft. Tilsæt det til dejen og vend det rundt.
Fordel dejen i muffinsforme. Jeg brugte silikoneforme, hvor jeg kom 2 lag muffins-bageforme i. Så holder de bedre på formen.
Bages midt i ovnen i 12-16 minutter. Hold øje med dem - der er forskel på ovne. Jeg kan godt lide at de er lidt fedtede i midten, så derfor fik mine cirka 14 minutter.