Start med at tænde ovnen på 200grader (ikke varmluft).
Kom mandler i en foodprocessor, blender eller minihakker og blend det, til det er fint (ikke helt som mel, men gerne blendes fint).
Tilsæt æg, smeltet smør, dadler (uden sten!), kogte belugalinser, kakaopulver, salt, appelsinsaft og appelsinskal.
Blend til dejen er helt ensartet.
Hak mørk chokolade og rør det dejen. Smag evt. på dejen, om den er sød nok. Hvis ikke, så kan du tilsætte lidt honning.
Kom bagepapir i en bageform. Kagen skal ikke blive særlig høj. Du kan fx bruge en aflang form (15 x 20).
Kom kagen i ovnen og lad den bage i 20-25 minutter. Prik i den med en gaffel. Der må gerne hænge lidt kagedej fast på gaflen, så er den færdig.
Tag kagen ud.
Kagen skal helst stå på køl i ca. 5 timer, til den er helt kold.
Nydes derefter.