Start med at tænde ovnen på 190 grader varmluft.
Kom æg, sukker og vaniljesukker i en skål. Pisk det sammen med en håndmixer.
Tilsæt nu smeltet smør, hvedemel, bagepulver, salt, fløde og citronskal. Rør det godt sammen.
Vend til sidst blåbær og hakket hvid chokolade i dejen.
Fordel dejen i 12-14 muffinforme. Jeg brugte en silikoneform.
Bages midt i ovnen i cirka 16-17 minutter. De skal være gyldne oven på, men må endelig ikke få for længe. Hold øje med dem, der er forskel på ovne.
Lad dem køle af og spises derefter. Velbekomme!