Start med at lave dejen.
Blend mandler til mel i en blender eller minihakker.
Kom mandlerne i en skål.
Kom havregrynene i blenderen og blend det til mel. Tilsæt rismel, æg, koldt smør, sirup og vand.
Blend det sammen - hvis din blender ikke kan, så rør det blot sammen med hænderne i skålen.
Kom det hele i skålen og tilsæt salt og vanilje.
Saml dejen til en kugle og kom den i køleskabet i 30 minutter.
Når dejen er blevet kold, kommes den på en bageplade beklædt med bagepapir. Pres dejen lidt tyndt ud med hænderne, så den danner en cirkel.
Skær blommer i kvarte (eller mindre) og fordel dem på dejen som på billedet.
Hæld sirup over.
Nu skal kanterne foldes. Dette gøres med hænderne - hvis din dej driller lidt, så brug bagepapiret som hjælp. Sørg for at dejen ikke har revner, disse kan glattes ud med hænderne.
Kanterne pensles og kagen bages ved 175 grader til den er gylden. Det tog ca. 30 minutter i min ovn.
Kagen serveres med creme fraishe.
Velbekomme!