Start med at smelte chokolade og smør sammen i en gryde eller over et vandbad. Lad det køle helt af.
Tænd ovnen på 175 grader varmluft.
I en skål piskes æg, sukker og vaniljesukker. Pisk 2-3 minutter, til det er luftigt og skummende. Brug gerne en håndmikser eller en røremaskine med piskefunktion.
Vend chokolade-blandingen (den skal være helt kold) i æggemassen. Vend det forsigtigt sammen.
Tilsæt nu resten af ingredienserne og vend det forsigtigt sammen, så luften ikke mases ud af æggemassen. Du kan med fordel si ingredienserne i, hvis der er klumper i de tørre ingredienser.
Beklæd en form med bagepapir. Fordel kagedejen der. Dejen skal være cirka 2-3 cm høj.
Fordel cookie-dejen over browniedejen, ved at fordele dejen som små klumper. Tryk forsigtigt cookiedejen en smule ned i browniedejen.
Bages ved 175 grader varmluft i cirka 30 min. Prik i kagen. Der skal hænge lidt kagedej ved, men dejen skal ikke være flydende. Jeg kan godt lide at min brownie er ret blød, så ved mig hænger der en del kagedej fast når jeg prikker i den.
Tag kagen ud af ovnen. Lad den køle helt af og kom den derefter i køleskabet i minimum 3 timer - men allerhelst natten over.