Start med at tænde ovnen på 180 grader almindelig ovn (over- og undervarme).
Hak chokoladen groft. Smelt smør og chokolade over vandbad. Sæt til side, så det køler en smule af.
I en skål blandes hvedemel, kakaopulver, vaniljesukker, bagepulver og salt. Sæt til side.
Pisk æg, sukker og brun farin sammen i cirka 5-6 minutter med en håndmixer - til det er lyst og luftigt.
Hæld den (lidt afkølede!) chokolademasse ned i den piskede æggemasse. Vend det rundt.
Tilføj skålen med tørre ingredienser og vend det sammen.
Beklæd 2 bageplader med bagepapir.
Brug en spiseske til at fordele kagedejen. Der blev 11 brownie cookies i denne opskrift, hvor jeg cirka lavede dem af cirka 1,5 store spsk. kagedej. Sørg for at der er godt med plads mellem kagerne.
Drys med lidt flagesalt.
Bag én bageplade af gangen midt i ovnen.
Mine fik 12 minutter - hold øje med dem. De må endelig ikke få for meget, da de skal være bløde og lækre. De stivner i kanten og overfladen når de er kølet af.
Træk bagepapiret over på en bagerist - forsigtig, så de ikke knækker. Lad dem køle helt af.