200gmørk chokoladejeg brugte 100g 70% chokolade og 85% chokolade
Instructions
Start med at hælde fløde, sødmælk, æggeblommer og sukker i en gryde. Varm det op til middelvarme.
Hak chokoladen og tilsæt til gryden.
Nu skal ismassen varmes op langsomt. Husk at røre undervejs med et piskeris. Du skal varme det op til cirka 84 grader og til det begynder at tykne. Alt chokoladen skal være smeltet ind i massen.
Lad det køle helt af i køleskabet. Tilføj det derefter til din ismaskine og lad den køre, til du har en cremet is. Spis den som softice eller kom den i fryseren nogle timer - så har du den lækre chokoladeis, du kan lave kugler af.