Start med at tænde ovnen på 175 grader (alm. ovn - det vil sige over-og undervarme)
Kom bagepapir i en springform ( Form – cirka 22 x 32 cm).
I en skål røres hvedemel, kakao, bagepulver, natron og salt sammen. Tilføj sukker og rør det sammen.
Tilføj nu æg, mælk, smeltet smør (let afkølet) og vaniljesukker.
Rør det hurtigt rundt, til der ikke er klumper.
Tilføj nu kogende vand direkte i kagedejen. Rør det godt sammen, til dejen har en tynd, ensartet konsistens.
Hæld dejen i springformen. Bag den midt i ovnen i 30-35 minutter. Der er forskel på ovne, så hold øje med den.
Lad kagen køle helt af. Top kagen med glasur.