Kom kærnemælk, gær og vand i en skål. Jeg bruger min røremaskine. Opløs gær helt.
Tilsæt salt, sirup, solsikkekerner og hørfrø. Rør det rundt.
Tilsæt rugmel og kakao. Lad røremaskinen ælte dejen i cirka 5 minutter.
Hak mørk chokolade groft og tilsæt til dejen. Bland det godt sammen.
Lad nu dejen hæve under et viskestykke i 1 time.
Efter 1 time tændes ovnen på 175grader varmluft.
Hak mandlerne.
Med fugtige hænder formes en lille kugle af dejen (behøver ikke at være rund). Dyp den i hakkede mandler og placer på en bageplade beklædt med bagepapir. Der er dej nok til 2 plader med chokorug. Lad dem hæve, til ovnen er helt varm.
Bag dem på samme tid i ovnen i cirka 40 minutter. Hold øje med dem, ovne er forskellige. Lad dem køle af, inden de spises.