Start med at tænde ovnen på 175 grader alm. ovn (ikke varmluft).
Kom smør i en gryde og smelt det. Tag gryden af blusset og tilsæt chokolade. Rør rundt.
I en skål piskes sukker, vaniljesukker og æg med en håndmixer, til det er luftigt. Tilsæt kærnemælk og pisk igen.
I en skål blandes kakao, bagepulver, salt og hvedemel. Rør blandingen i æggeblandingen. Rør til sidst smørblandingen i.
Fordel dejen i et ildfast fad med bagepapir - cirka 22x 32 cm. Bages midt i ovnen i cirka 30 minutter. Prik i kagen - den skal ikke flydende, men den må endelig ikke få for meget. Den skal hellere være en smule ubagt i midten. Tag kagen ud og lad den køle en smule af.
Kaffe-kokos glasur
Smelt smør i en gryde. Tilsæt resten af ingredienserne og rør rundt, til det er godt blandet. Hvis massen er for tyk, kan du tilsætte 1-2 spsk. vand. Det skal ikke koge, men varmes. Sluk for varmen og sæt til side.
Når kagen er kølet en smule af, fordeles glasuren på kagen. Lad den køle helt af. Velbekomme.