Smelt først smør i en gryde.
Tilsæt mælk til gryden, så det bliver lunkent.
Kom smørblandingen i en skål. Lad det køle af, til det er lillefinger-lunt.
Smuldr gær i blandingen.
Tilsæt sukker, vaniljesukker og æg. Rør det godt sammen.
Tilsæt hvedemel og salt.
Ælt dejen i cirka 8 minutter. Jeg brugte min røremaskine.
Lad derefter dejen hæve i cirka 1 time.
Rul dejen ud (jeg brugte ikke mel) i cirka 1 cm høje. De skal ikke være for høje, for de hæver under kogningen.
Kom fritureolie i en gryde. Olien skal være 175-180 grader varm (jeg havde intet termometer, men brugte et par donuts som test).
Kog 2-3 donuts ad gangen. De skal have cirka 1-2 minutter på hver side, til de er gyldenbrune.
Tag de færdige donuts op med en hulske.
Placer dem på en bagerist og lad dem køle af.