Start med at skrælle hokkaidogræskaret.
Riv det groft på et rivejern, så du har 200 gram.
Kom gær, vand og salt i en skål.
Rør det rundt, til gær er opløst.
Tilsæt nu græskar og rør rundt.
Tilsæt havregryn.
Mel tilsættes lidt ad gangen. Det kan være svært at angive den præcise mængde mel, men dejen skal være nogenlunde fast, men stadig klistret. Den skal ikke være flydende.
Kom et vådt viskestykke over skålen og sæt skålen i køleskabet.
Næste morgen tændes ovnen på varmluft og maks grader (min er 250 grader).
Kom lidt mel på et bord.
Vend dejen ud på bordet.
Del dejen i 9-10 stykker med en skarp genstand eller del forsigtigt dejen.
Flyt stykkerne over på en bageplade. Bollerne pensles med pisket æg og drysses med ristede græskarkerner.
Lige inden bollerne skal ind, sænkes temperaturen til 225 grader.
Bages midt i ovnen i ca. 20 minutter (hold øje med dem, der er forskel på ovne!)