Kom havtorn i en stor gryde. På mine havtorn var der stadig de små stilke, men jeg siede min marmelade, så de ikke kom med til sidst.
Skær æble i tern og kom det i gryden.
Tilsæt vand og sukker.
Giv det et opkog og lad det herefter småsimre i 20-30 minutter. Tilsæt evt. lidt mere vand, hvis det bliver for tykt.
Si massen i en si og kom den siede marmelade tilbage i gryden. Giv det et kort opkog og kom det på et skoldet glas (skyld evt. glasset i atamon for længere holdbarhed). Sæt låg på mens marmeladen er varm.