Tænd ovnen på 175 grader varmluft.
Riv fordejen groft på et rivejern. Kom det i en skål. Hvis fordejen er alt for hård, kan du give den et par sekunder i mikroovnen.
I en skål røres æggeblommer og hjortetaksalt sammen.
I en anden skål røres potaske ud i 2 spsk. vand. Dette lugter lidt specielt, det er meningen.
Bland nu æggeblommer, potaske og alle krydderierne i dejen. Jeg bruger min røremaskine. Rør dejen sammen i cirka 5 minutter. Hvis dejen er for tør, kan du tilsætte et par spsk. vand.
Drys mel på køkkenbordet (ellers klistrer dejen fast). Rul dejen ud i cirka 5 mm tykkelse. Stik dem ud som hjerter og placer dem på en bageplade beklædt med bagepapir. Der skal være plads mellem dem, da de hæver en del.
Bag honninghjerterne én plade ad gangen i cirka 8-10 minutter. Du kan forsigtigt trykke på hjerterne, de må ikke falde sammen, men heller ikke være for mørke.
Afkøl honninghjerterne på en bagerist.
Honninghjerterne skal ikke spises, når de er nybagte. Her er de tørre og kedelige. I stedet skal de kommes i et fad med et fugtigt (ikke vådt) viskestykke omkring i 2-3 dage og placeres i køleskabet. Hvis viskestykket tørrer ud, kan du fugte det efter behov.
Overtræk de honninghjerter, du vil spise. Honninghjerter bliver hurtigt tørre, så overtræk ikke flere, end du vil servere samme dag. Resten opbevares i køleskabet.
Pynt honninghjerterne med glasur og spis dem, når glasuren er størknet.