Del dejen i 2 lige store dele og drys lidt mel på køkkenbordet.
Rul dejen ud til en rektangel, der ikke er for tynd. Cirka 30 x 40 cm.
Fordel halvdelen fyldet i en stribe i midten (gem den anden halvdel til næste kringle). Det skal fylde cirka 5-10 cm i midten.
Fold dejen ind over fyldet på den lange led - cirka 2/3 ind og derefter den anden side, som skal foldes ind over den anden. Så de overlapper. Sørg for at klemme enderne sammen og sørg for, at der ikke er åbninger ved foldningen. Du kan evt. lige med fingrene sørge for at lukke åbningerne.
Læg dejen på en bageplade, hvor du forsigtigt former den som en lille cirkel. Sæt første kringle til at hæve.
Lad nu kringlerne hævet cirka 30 minutter under et stykke plastik eller fugtigt klæde. Mens første kringle hæver, er det tid til at folde nr. 2 (så passer det med forskellige hævetider og bagetider).
Tænd ovnen på 175 grader (alm. ovn - ikke varmluft).
Pensl kringlerne med sammenpisket æg. Drys med perlesukker og hakkede mandler. Bages midt i ovnen i cirka 25 minutter.