Tænd ovn på 175 grader varmluft.
Pisk æg, sukker og farin sammen. Skal ikke piskes luftigt, men blot lige piskes hurtigt sammen. Jeg bruger blot et almindeligt piskeris, ikke en håndmixer.
Tilsæt det smeltede smør til skålen. Pisk det godt sammen.
Tilsæt nu hvedemel, bagepulver, salt og krydderierne. Rør det sammen.
Tilsæt revet marcipan og revet æble. Rør det godt sammen.
Fordel dejen i muffinsforme.
Bages midt i ovnen i cirka 18 minutter. Der er forskel på ovne, så hold øje med dem. De skal være let gyldne, men må endelig ikke for længe.
Lad dem køle helt af, inden de pyntes med flødeskum, kanel og brunkager.