Start med at opløse gær i koldt vand. Jeg bruger min røremaskine.
Tilsæt koldt smør, salt, kardemomme og hvedemel.
Ælt dejen i cirka 10 minutter, til den er blank og smidig. Dejen må endelig ikke være tør, men heller ikke alt for klistret.
Lad dejen hæve 1 time et lunt sted, med et klæde over.
Kanelsnegle fyld
Imens dejen hæver, skal remoncen laves.
Bland alle ingredienserne i en skål. Mos det godt sammen med en gaffel eller med hænderne. Sæt det til side.
Snobrød
Kom en smule mel på køkkenbordet. Del dejen i cirka 8 dele.
Rul hver dejklump ud til en lille rektangel / lang flad pølse (cirka 5cm x 12 cm - de må ikke være for tynde).
Kom en smule fyld i midten i en lang bane midt i rektanglen (ikke helt ud til kanten). Fold siderne op omkring fyldet, så du får en lang pølse, hvor fyldet er i midten. Gør dette med alt dejen. Der må endelig ikke være for meget mel på, da dejen skal kunne klistre lidt sammen på pinden.
Kom snobrøds-pølsen på snobrødspinden. Tryk forsigtigt dejen sammen og sørg for, at enden er godt lukket - og pensl med sammenpisket æg. Bag snobrødet over et bål. Vend det forsigtigt mens det bager.