Efter at dejen har hævet, er det tid til at lave snurrerne.
Vend dejen ud på et meldrysset bord. Rul dejen ud, så den får form som en rektanglen og dejen er cirka 1 cm tyk.
Smør nu remoncen ud over hele dejen med en kniv. Sørg for at den kommer helt ud til kanten.
Nu skal dejen foldes. Fold dejen ind til midten. Fold nu den anden del ind over den første, så der er 3 lag dej.
Rul dejen lidt ud, så den bliver længere (på den led snurrerne skal skæres).
Skær dejen i strimler på 2 cm. Tag en strimmel og sno den rundt. Når den er snoet, skal den snoes rundt om to fingre. Enden af snurren foldes ind under, så den holder på formen. De skal ikke snoes for hårdt, da remoncen så kan løbe ud.
Placer snurrerne på en bageplade beklædt med bagepapir. Lad dem hæve under et viskestykke, mens ovnen varmes op.
Tænd ovnen på 200 grader - almindelig over-og undervarme.
Når ovnen er varm pensles kanelsnurrerne med æg. Placer bagepladen midt i ovnen og bag snurrerne, til de er gyldne. I min ovn tog det 15 minutter. Hold øje med dem - der er forskel på ovne.
Spises helst lune med en kop kaffe til.