Start med at komme kornene af vaniljestangen, sukker, vaniljesukker, æggeblommer og maizena i en skål. Pisk det godt sammen med et piskeris.
Kom mælk i en gryde sammen med den tomme vaniljestang. Varm mælken langsomt op til det begynder at koge.Hæld langsomt (en tynd stråle) mælken over i æggecremen. Pisk godt undervejs. Tag vaniljestangen op.
Hæld derefter det hele tilbage i gryden og varm det op ved middelvarme, til cremen tykner. Cremen skal koge et par minutter (hvor du ser bobler). Ellers kan du risikere, at cremen smager af maizena.
Kom cremen i en skål og kom et stykke husholdningsfilm over, så det rører cremen. Sæt skålen i køleskabet.