Tænd ovnen på 200 grader (over-og undervarme).
Drys lidt mel på bordet.
Tag dejen ud og del den i 4 lige store dele og form dem til runde boller.
Rul nu den første bolle helt flad, så den danner en rund flad bund (cirka 23-25 i diameter).
Kom den første bund på en bageplade beklædt med bagepapir.
Fordel 1/3 af remoncen på bunden og smør det ud med en kniv.
Fortsæt med de øvrige bunde og resten af remoncen (så der kommer 3 lag med remonce, der skal ikke remonce på toppen).
Læg nu en tallerken (cirka 25 cm) på midten af kagen. Skær derefter kanterne af, så kagen bliver helt rund.
Stil et lille glas eller bøtte i midten. Brug en kniv til at skære 16 lige store ‘stykker’ i kagen - fra glasset i midten og helt ud til kanten.
Tag nu 2 stykker og sno dem hver sin vej 3 gange - de skal snos væk fra hinanden. Tryk de snoede ender godt sammen, så de hæfter ude i spidsen. Ellers kan de gå op under bagning.
Fortsæt med hele kagen, så din kanelstjerne får 8 spidser.
Lad nu kanelstjernen hæve i 15 minutter under en plastikpose eller husholdningsfilm.
Pensl kagen med et sammenpisket æg.
Bages midt i ovnen i cirka 20-22 minutter. Det skal være gyldent, men må endelig ikke få for længe.
Serveres lunt.