Start med at tænde ovnen på 175 grader (ikke varmluft).
Kom bagepapir i en form på ca. 20x30 cm.
Nu skal kagen bages. Smelt smør og chokolade sammen i en gryde ved lav varme.
Pisk æg og begge typer sukker til let skum.
Hæld chokoladeblandingen over i æggeblandingen. Rør det forsigtigt rundt.
I en skål blandes mel, bagepulver og salt. Hæld det over i skålen til de andre ingredienser og rør det rundt.
Hæld dejen i bageformen og kom den i ovnen.
Kagen bages i ca. 20 minutter, til kanten af kagen føles bagt, men centeret af kagen stadig føles blødt (Liisa beskriver det som lidt dej-agtigt).
Tag kagen ud af ovnen og lad kagen køle helt af, før toppingen laves.
Stuetempereret smør (blødt smør) piskes med en elpisker. Tilsæt flormelis, vaniljesukker og fortsæt med at piske lidt. Tilsæt så kondenseret mælk og pisk det jævnt.
Kom toppingen på den afkølede kage.
Sæt kagen i fryseren i et par minutter.
Imens smeltes chokoladen over vandbad. Tag den kolde kage ud af fryseren og påfør chokoladen i et ønsket mønster - top kagen med pynt. Hvis kagen ikke spises med det samme, pakkes den godt ind og sættes i køleskabet til dagen efter.
Kniven kan opvarmes en smule inden kagen skæres, for at få flottere stykker.
Velbekomme!