Om aftenen røres alle ingredienserne sammen i en bøtte. Start med at opløse gær i vand og kærnemælk. Tilsæt de resterene ingredienser. Dejen skal være som tyk grød. Drys med havregryn og sesam. Kom låg eller et fugtigt klæde over og sæt dejen i køleskab i minimum 8 timer.
Om morgenen tændes ovnen på 250 grader varmluft. Sæt et fad med vand nederst i ovnen - så du skaber damp. Sæt en bageplade midt i ovnen.
Tag dejen ud af køleskabet. Med 2 skeer former du bollerne som klatter og sætter dem på en bageplade beklædt med bagepapir. Dyp gerne skeerne i vand mellem hver bolle, så klistrer dejen ikke fast.
Træk nu bagepapiret med bollerne over på den varme bageplade i ovnen.
Bag bollerne i 5 minutter og fjern derefter skålen med vand fra ovnen. Bag derefter bollerne i 8-10 minutter, til de er fint gyldne.
Spises lune. Velbekomme.
Notes
Bollerne kan sagtens fryses. Jeg fryser dem ned mens de stadig er lune.