Tænd ovnen på 220 grader varmluft.
Skær marcipan i tern og kom det i en skål. Tilsæt sukker og flormelis og pisk det sammen (det bliver ikke sammenhængende, men fordelt).
Tilføj æggehvide og pisk det sammen. Massen er lidt klistret, det er meningen.
Kom madolie (smagsneutral) på et køkkenbord. Del massen i 14 stk. og form hver stykke som på billedet.
Placer stykkerne på en bageplade beklædt med bagepapir. Bages midt i ovnen i 9-10 minutter. Hold øje med dem. Der er forskel på ovne og de brænder let på. De skal være fint gyldne.
Lad dem køle helt af.
Lav glasuren ved at komme æggehvide og flormelis i en skål. Pisk det godt sammen med en håndmixer – gerne i 2-3 minutter, til den er sej og blank. Glasuren skal være ret tyk. Kom glasuren i en sprøjtepose. Klip et lille hul i bunden – nu er du klar til at dekorere kransekagestykkerne.
Frys dem derefter ned (med glasur på) og tag dem op lidt inden servering til nytår.