Blend kokosmel og vand godt sammen. Lad det blende nogle minutter.
Herefter skal kokosmælk og kokosmel sies. Jeg tror det optimale er at bruge en nøddemælks-pose. Sådan en har jeg desværre ikke (men er nu sat på min ønskeseddel!). Jeg brugte istedet min te-si fra en te-kande. Alternativt kan et meget rent viskestykke bruges.
Kokosmælken får efter en tur på køl det helt rigtige ‘fedt-lag’. Det ligner præcis den mælk man køber på dåse.