Tænd ovnen på 200 grader varmluft.
Vask auberginerne og skær dem i halve. Kom dem på en bageplade beklædt med bagepapir og bag dem midt i ovnen i 25-30 minutter. De skal være gyldne og møre - men ikke mørke. Når de er færdige, kommes de i en skål med et viskestykker over - så bliver de nemmere at pille skrællen af. Fjern skrællen og skær auberginen i tern.
Hak løg og hvidløg fint. Kom olie i en gryde og tilsæt løg og hvidløg. Lad det stege lidt.
Tilsæt aubergine og lad det stege et minuts tid. Tilsæt paprika, frisk timian og tomatpure.
Tilsæt fløde og kom kom det hele i en blender. Blend det grundigt, så det får en fin ensartet konsistens.
Kom cremen tilbage i gryden og tilsæt salt, peber, balsamico og tørret chili. Lad det koge i 10 minuttter cirka under omrøring. Smag til med salt og peber.
Imens koges pasta i letsaltet vand.
Hæld vandet fra pastaen og tilsæt auberginecremen.
Serveres med revet parmesanost, frisk persille, frisk timian og lidt chili.
Velbekomme.