Kom sukker og æggehvider i en røremaskine. Pisk med høj hastighed i 5 minutter.
Tilsæt derefter maizena og æblecidereddike. Pisk derefter i 10 minutter ved højeste hastighed. Marengsen skal være sej, blank og skinnende.
Tag et stykke bagepapir frem og tegn en cirkel på 20 cm (jeg tegnede efter en springform). Vend bagepapiret om, så stregen kommer nedad mod bagepladen.
Kom marengs i en sprøjtepose med en rund tyl.
Fordel et lag i cirklen på cirka 2 cm. Fordel det med en dejskaber.
Lav derefter runde 'dutter' rundt i kanten, som du med en ske trykker en smule flade. På den måde har du en krans, hvor der er en fordybning i midten - lidt som en dyb tallerken.
Bag marengsen i en forvarmet ovn i 1,5 time. Sluk derefter for varmen og lad bunden køle af inde i ovnen - gerne i 2-3 timer.
Placer den afkølede bund på et fad.
Pisk piskefløde og flormelis sammen. Pynt bunden med flødeskummet og friske bær.
Nydes med det samme.