Start med at røre gær ud i vand. Jeg bruger min røremaskine.
Tilføj sukker, olie og salt. Rør det godt rundt. Tilføj hvedemel og manitobamel. Lad dejen ælte i cirka 10-12 minutter ved lav hastighed, til dejen virker sammenhængende, smidig og blank.
Kom et fugtigt klæde eller plastik over skålen. Lad dejen hæve et lunt sted i 1 time.
Drys en smule mel på køkkenbordet - kun lige nok til, at dejen ikke klistrer fast.
Ælt kort dejen med hænderne. Del dejen i 6 lige store stykker. Tril hver dejkugle til en helt rund bolle. Kom en frysepose (eller lignende) over og lad dejkuglerne hæve i 20 minutter.
Imens tændes ovnen på 250 grader varmluft. Lad den bageplade være inde i ovnen, så den kan nå at blive helt varm. Det tager cirka 30-40 minutter at varme ovnen op.
Efter de 20 minutter er det tid til at rulle pitabrødene. Kom en smule hvedemel på køkkenbordet og drys hver kugle med en smule mel. Kun lige så kagerullen ikke klistrer fast - der må endelig ikke bruges for meget mel.
Tril nu hver kugle flad - cirka 5-6mm tyk. Sørg for at det hele tiden er den samme side, som vender opad. Dette sikrer den helt rigtige bagning af dine pitabrød. Rul på forskellige veje, så du opnår et helt rundt pitabrød. Kom igen et stykke frysepose (eller fugtigt viskestykke) over dine pitabrød. Lad dem hæve 20 minutter igen.
Efter de 20 minutter ruller du forsigtigt dine pitabrød med kagerullen igen. Lad dem hæve 10 minutter under plastikken.
Nu er det tid til at dine pitabrød skal bages. Tag bagepladen ud af ovnen og placer 3 stk. pitabrød på et stykke bagepapir på bagepladen. Bag dem på 2. nederste rille i ovnen i cirka 5-6 minutter. De puffer op under bagningen. Hold øje med dem - der er forskel på ovne.
Placer de færdige pitabrød på en rist og kom et fugtigt klæde over - så holder de sig smidige. Lad ovnen varme op 5 minutter igen med bagepladen i ovnen, inden du bager de sidste 3 pitabrød.
Velbekomme.