Opløs gær i mælk. Jeg bruger min røremaskine.
Tilsæt æg, sukker, salt, kardemomme og smør. Rør det godt sammen. Tilsæt hvedemel og ælt dejen godt til dem er samlet og blank.
Kom et klæde over skålen og lad dejen hæve 45 minutter.
Når dejen er hævet, hældes den ud på et meldrysset bord.
Rul dejen ud med en kagerulle til en stor rektangel. Smør nu remoncen ud i et tyndt lag. Fordel kompot oven på.
Fold dejen ind over sig selv, så du starter med 1/3 og derefter den sidste 1/3 – så du ender med 3 lag. Rul forsigtigt på dejen, så dejen bliver længere og du kan skære lidt længere strimler. Skær strimler af dejen (cirka 2,5 cm), så du har cirka 14 strimler af dejen.
Tag nu hver strimmel og sno den i begge ender, så den bliver helt snoret. Tag fat i den snoede strimmel og sno den to gange cirka rundt om din pegefinger og langemand. Den sidste del af strimlen strækker du ind over og sætter fast under bunden. Fortsæt med resten. Placer snurrerne på en bageplade beklædt med bagepapir.
Kom et stykke plastik over og derefter et fugtigt viskestykke. Lad dejen hæve 45 minutter.
Når der er 15 minutter tilbage af hævetiden, tændes ovnen på 200 grader alm. ovn.
Pensl rabarbersnurrerne med sammenpisket æg og bag dem midt i den varme ovn, i cirka 15-20 minutter.
Mens de er i ovnen, skal du lave din sirup. Kom vand og sukker i en gryde. Lad det koge op og simre i 1-2 minutter.
Når snurrerne er færdige, pensles de varme snurrer med sirup. Drys med perlesukker og resten af kardemomme. Lad dem køle af og nyd. Velbekomme.