Først laves brownie.
Blend dadler og vand sammen til en ens masse.
Blend nu mandlerne – fint, men ikke fint som mel. Jeg kan godt lide, at der stadig er nogle stykker i (som på billedet).
Bland dadelmassen med kokosolie, lidt salt og kakaopulver.
Tilsæt mandlerne og bland det godt sammen.
Kommes i en form beklædt med bagepapir. Min form var ca. 10 x 15 cm, alt efter hvor høje du ønsker stykkerne. Jeg fik 12 små konfekt stykker ud af opskriften.
Sæt kagen på køl i 30 minutter. Imens laves frostingen.
Smelt kokosolie i en gryde. Om sommeren er mit kokosolie allerede flydende når det er i krukken.
Tag den fede del ud af kokosmælken. Dette svarer til 1-2 dl. Ved den kokosmælk jeg brugte var kokosmælk allerede skilt, men ellers kan man sætte kokosmælk på køl i 1 døgn - så skiller den.
Blend dadler fint eller mos dem med en gaffel.
Bland kokosmælken, smeltet kokosolie, blendede dadler, sirup, vanillepulver og kakaopulver i en skål.
Rør det godt rundt og hæld det over kagen.
Sæt kagen i fryseren i mindst 3 timer - eller gerne natten over.
Skæres i skiver. Et tip er at skylle kniven i varmt vand imellem hvert stykke, så bliver det skåret finere.
Toppes med friske hindbær.
Opbevares enten på frys eller i køleskab. Frostingen holder formen i køleskabet, men hvis man ønsker en semi-frozen variant, tages den blot ud af fryseren 20-30 minutter før servering.
Velbekomme!