Smelt smør i en gryde. Tag det af blusset og tilsæt mælk. Lad det køle af til det er lunkent (lillefinger varmt). Hæld det i en stor skål - jeg bruger min røremaskine.
Tilsæt gær og opløs det i blandingen. Tilsæt sukker, æg, kardemomme og salt. Rør det rundt.
Tilsæt nu mel (hold lidt igen, måske du ikke skal bruge det hele).
Ælt dejen på røremaskine ved lav hastighed i cirka 10 minutter, til den er blank. Kom et fugtigt klæde over skålen og lad dejen hæve 30 minutter.
Form derefter bollerne til 12 runde boller (stram dem gerne godt op). Placer dem på en bageplade beklædt med bagepapir. Tryk dem på toppen, så de bliver lidt flade. Kom et fad med kogende vand i en kold ovn. Placer bollerne til hævning i dampen i 30 minutter. Tag bollerne ud og kom et fugtigt klæde eller plastik over. Fjern skålen med vand fra ovnen. Tænd ovnen på 200 grader alm. ovn og lad bollerne hæve på køkkenbordet, til ovnen er varm.
Pensl bollerne med sammenpisket æg. Bages i cirka 10-12 minutter, hold øje med dem. Lad dem køle af på en bagerist.