Start med at opløse gær i vandet. Jeg brugte min røremaskine til denne opskrift, men de kan sagtens laves i hånden.
Tilsæt creme fraiche, salt, olivenolie, havregryn og rugmel til skålen. Bland det godt sammen.
Tilsæt nu hvedemel, indtil dejen er fast - den må gerne være lidt klistret, men stadig fast.
Sæt dejen til hævning med et klæde over i en time.
Imens laves fyldet.
Vask kartoflerne grundigt.
Skær dem i mindre tern og kog dem i letsaltet vand, til de er møre.
I en skål kommes feta, frosne ærter, olie, salt, peber, hakket bredbladet persille og løg. Bland det godt sammen.
Når kartoflerne er møre, hældes vandet fra. Lad dem køle af og tilsæt dem til resten af fyldet. Rør godt rundt. Stil fyldet til side.
Når dejen er hævet en del, er det tid til at lave brødene.
Tænd ovnen på 200grader (ikke varmluft).
Kom mel på et bord.
Del dejen i 10 små stykker. Form stykkerne til små flade stykker - hvis dejen klistrer for meget, så kom lidt mel ved.
Placer stykkerne på bageplader beklædt med bagepapir.
Drys stykkerne med revet os.
Kom fyldet på dejen og kom dem i ovnen.
Det er svært at angive tid på dem, men de skal have til de er godt gyldne og brødet føles sprødt. I min ovn tog det ca. 20 minutter.
Lad dem køle lidt af og spis derefter. Frys resten ned.
Velbekomme.