Start med at tænde ovnen på 200 grader (over-og undervarme).
Pisk blødt smør sammen med sukker og vaniljesukker. Brug gerne en håndmixer.
Tilsæt æg ét ad gangen og pisk mellem hvert æg.
Tilsæt mel, bagepulver og salt. Vend det godt sammen (ikke piske). Tilsæt mælk og rør det sammen.
Fordel dejen i en form beklædt med bagepapir ( cirka 22 x 32 cm).
Fordel peanuts på kagen og tryk dem let ned.
Bages midt i ovnen i 20-25 minutter. Hold øje med kagen - og prik gerne i den. Der skal ikke hænge dej ved, men kagen må endelig ikke blive tør.
Karamel
Når der er cirka 10 minutter tilbage af bagetiden, er det tid til at lave karamel.
Kom alle ingredienserne i en gryde. Lad karamellen simre ved middelvarme under omrøring i cirka 9-10 minutter. Det er vigtigt at karamellen ikke bliver brændt. Du kan holde øje med konsistensen på karamellen, ved at dyppe en ske ned i karamellen og lade det størkne. Så kan du hurtigt se, om karamellen er for flydende.
Topping
Hæld karamellen over den varme kage. Lad kagen køle helt af.
Når kagen er helt afkølet, fordeles smeltet chokolade på toppen. Drys med peanuts.
Jeg skærer kagen når chokoladen er næsten helt stivnet, men stadig er blød. Så sikrer du nemlig, at chokoladen ikke knækker.