Start med at rive squash groft på et rivejern.
Kom det i en skål og kom en del groft salt over. Rør det rundt og lad det stå i ca. 15 minutter. Dette er for at saltet trækker en del af vandet ud af squash.
Skyl squash grundigt og pres så meget væske ud som muligt - jeg kom det i en sigte og pressede vandet ud med hånden.
Kom squash i en skål og tilsæt resten af ingredienserne. Der skal ikke mere salt i, da squash har noget salt på sig allerede. Bland det godt rundt.
Kom olie på en pande og varm den til lidt over middelvarme.
Med en ske formes dellerne, evt. med hænderne.
Kom en squashfrikadelle på anden og tryk den en smule flade. Steg dem til de er godt gyldne på begge sider.
Velbekomme. Opbevares i køleskabet.