Start med at tænde ovnen på 200grader varmluft.
Riv squash groft og kom det i en skål.
Blend havregryn I en blender eller I en minihakker/foodprocessor. Det skal blendes fint, men ikke helt som mel.
Tilsæt æg, kanel, kardemomme, bagepulver, banan, havremælk, kokosmel, honning, salt og smeltet smør til foodprocessoren. Blend det godt.
Hæld indholdet fra foodprocessoren over i skålen med squash. Vend det grundigt sammen.
Fordel dejen i muffinsforme. Jeg bruger nogle lavet af silikone, så dejen ikke hænger fast.
Bages i ca. 25-30 minutter. Lad dem køle af.
Hvis de spises til morgenmad, kan de toppes med græsk yoghurt blandet med lidt sødende.
Velbekomme.