Tænd ovnen på 175 grader varmluft.
Kom mandler i en blender eller en minihakker og blend det, til det er som lidt groft mandelmel.
Fjern sten fra dadlerne. Mos dadlerne i en minihakker eller med en gaffel. Tilsæt kokosolie, agavesirup, peanutbutter og salt til minihakkeren og blend det godt.
I en skål blandes ovenstående sammen med mandelmel. Brug hænderne til at gøre dejen sammenhængende - den skal kunne klistre sammen, ellers så tilsæt mere peanutbutter.
Kom dejen i en springform beklædt med bagepapir. Vi brugte en form på ca. 20-22 cm. Det skal blot dække bunden.
Kom bunden i ovnen og bag den i 10-15 minutter.
Imens skæres æblerne.
Når bunden er ude af ovnen, kommes æblerne på i et fint mønster.
Bland sirup med kanel og hæld det over æblerne.
Bages nu igen 10-15 minutter, til æblerne er møre.
Velbekomme!