Tænd ovnen på 160 grader varmluft.
Først skal bunden laves.
Kom mandler i en minihakker, blender eller kaffekværn og mal det til groft mel. Kom mandelmelet i en skål.
Mos dadler sammen med kokosolie. Det kan gøres i en kraftig minihakker, eller man kan gøre det med en gaffel mod et hårdt underlag.
Kom dadlerne i mandelmelet og tilsæt salt. Bland det hele godt sammen med hænderne.
Beklæd en springform med bagepapir og kom dejen heri. Dejen skal nu mases ud til kanterne og lidt op ad siderne, så man får en tærtebund.
Bages i ovnen i 20 minutter ca.
Imens laves fyldet ved at komme den fede del af en dåse kokosmælk i en gryde og tænde for middel varme.
Tilsæt mørk chokolade og rør rundt. Det skal stå lidt tid, for at chokoladen og kokosmælken er godt blandet sammen. Smag til med lidt sirup.
Når bunden er færdig tages den ud af ovnen og køler af. Når bunden er kold kommes fyldet på og kagen sættes på køl i en times tid, til chokoladecremen er stivnet.
Pynt med friske bær og spises kold.
Velbekomme!