Start med at tænde ovnen på 180 grader varmluft.
Pisk æg, sukker og vaniljesukker lyst og luftigt med en håndmixer.
I en skål blandes hvedemel, kakaopulver, salt og bagepulver. Rør det rundt.
Hæld forsigtigt æggeblandingen i skålen med de tørre ingredienser og vend det forsigtigt sammen - der skal endelig ikke piskes en masse i det.
Tilføj herefter smør og smeltet chokolade i med en dejskraber.
Fordel dejen i en springform beklædt med bagepapir. Jeg bruger en form på 20 cm.
Bages midt i ovnen i 20-25 minutter. Der må gerne hænge lidt dej ved, når du prikker i den - det er meningen.
Lad kagen køle af. Ønsker du en lidt fastere konsistens, sættes den i køleskabet er par timer inden servering.
20 cm springform