Tænd ovnen på 175 grader varmluft.
Smelt smør og lad det køle af.
Pisk sukker, vaniljesukker og æg sammen med en håndmixer, til det er luftigt og lyst.
Tilføj hvedemel, bagepulver, salt, mælk og smør. Rør det rundt.
Tilføj grofthakket chokolade.
Smør dine muffinsforme med smør - jeg bruger nogle af silikone.
Fordel muffinsdejen deri (cirka 2-3 spsk. dej i hver).
Bages i 15-16 minutter, til de er fine og gyldne.
Lad dem køle af og løsn dem derefter med en kniv.
Server dem straks eller frys dem ned.