Start med at tænde ovnen på 200 grader varmluft.
I en skål blandes alle de tørre ingredienser.
Skær smør i tern og tilsæt. Smuldr smør med hænderne (som når du laver en mørdej).
Tilsæt nu grofthakket mørk chokolade.
Tilsæt mælk og saml dejen. Den skal kun lige samles så ingredienserne hænger sammen - den skal endelig ikke æltes for meget. Hvis den er for våd, kan du tilsætte en smule mere mel.
Drys en smule mel på køkkenbordet.
Hæld dejen ud af skålen og drys en smule mel på.
Med en kagerulle rulles dejen ud til en kvadrat, så der kan være 3 scones på hver led - og 9 scones i alt.
Placer scones på en bageplade beklædt med bagepapir.
Pensl med sammenpisket æg.
Bages midt i ovnen i 10-12 minutter. Hold øje med dem, der er forskel på ovne.
Lad dem køle af på en rist og spis med det samme.